Geoblog.pl    sheriff    Podróże    Paryż w styczniu (2014)    DzieÅ„ na Sekwanie

Dzień na Sekwanie

Francja
Francja, Paryż

Dzień rozpoczął się od wyspy Ile de la Cite`. Dziewczyny zapamiętały tu jakiś sklep i koniecznie chciały coś kupić, tylko to coś było dużo tańsze (jak się później okazało) w sklepikach z drugiej strony Sekwany:)
Maszerujemy wzdłuż rzeki i szukamy najbliższej przystani. Jest. Kupujemy bilety na statek firmy Batobus: normalny 15 Euro, dzieci do lat 16 - 6 Euro i studenci po 9 Euro. Nasze bilety umożliwiają nam rejs stateczkami tej firmy przez cały dzień. To dobra informacja.
Lubię zobaczyć zwiedzane miasto z poziomu wody i jeśli jest taka możliwość to chętnie z niej korzystam. Z poziomu rzeki robi się inne zdjęcia inne filmy, dostrzega się inne szczegóły otoczenia a nawet czasem odnosi się wrażenie, że to nie te same miejsca co wcześniej widziane z ulicy... Poza tym fajnie jest tak pobujać się na rzece na środku wielkiego miasta.

Przepływamy niemal całą trasę i wysiadamy przy muzeum d`Orsay. Tu udajemy się na spacer uliczkami Paryża, zatrzymujemy się na kawę, aż w końcu uliczki znowu doprowadzają nas do Sekwany w tym samym miejscu. Czekamy na statek. Zaczyna się ściemniać, a to oznacza, ze drugi rejs to będzie Sekwana i Paryż nocą...
Tak też się stało. Zrobiło się wyraźnie chłodniej. Opłynęliśmy dwie wyspy w centrum Paryża: Ile de la Cite` z dumnie i chyba troszkę mrocznie patrzącą na nas katedrą Notre Dame oraz wyspę Ile Saint Louis. Teraz już jest naprawdę późno. Czas do hotelu, przecież nasz dzień się jeszcze nie kończy. Na wieczór zapowiedzieli się Grzegorz z Ludmiłą.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To był wesoły wieczór. Pseudo kolacja, drinki, żarty, smiechy... W każdym bądź razie skończyło sie tym, że Grześ z Ludmiłą zostali juz u nas na noc, bo czgo jak czego, ale łóżek to u nas pod dostatkiem.